Warszawa maj 2015:

Podsumowanie

XVI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Geologiczno-Środowiskowego pod hasłem:

"Skrzydlaty eksperyment Ziemi"

V miejsce w finale ogólnopolskim części plastycznej XVI Konkursu Geologiczno-Środowiskowego „Skrzydlaty eksperyment Ziemi” – Mateusz Walkiewicz, kl. VI a

Mateusz Walkiewicz, zdobywca pierwszej nagrody w półfinale konkursu, wraz z mamą, w dniach 26-28 maja uczestniczył w wycieczce do Warszawy. Wycieczka była dodatkową nagrodą, połączona była z finałem konkursu.

Moje wspomnienia z wyjazdu do Warszawy…

26 maja 2015r. wraz z mamą przyjechałem do hotelu PATRON w Warszawie.

Następnego dnia, po śniadaniu, pojechałem razem z uczestnikami konkursu „SKRZYDLATY ESKPERYMENT ZIEMI” do Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB w Warszawie, gdzie o godz. 10.00 odbyła się rejestracja oraz oficjalne powitanie gości. Każdy otrzymał imienny identyfikator. Po przedstawieniu pracowników, organizatorów oraz przedstawicieli poszczególnych oddziałów Instytutu, udaliśmy się z przewodnikiem na zwiedzanie Warszawy i Muzeum Ewolucji. Widzieliśmy wiele zabytków i eksponatów muzealnych. Po wspólnym obiedzie, poszliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Każdy miał możliwość indywidualnie zwiedzać to miejsce. Jedną z ciekawszych atrakcji był seans „Podróż do miliona słońc”, który odbył się w Planetarium CNK. Dowiedzieliśmy się tam wielu ciekawych faktów dotyczących kosmosu.

Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do hotelu.

Kolejnego dnia po śniadaniu przejechaliśmy do Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB, w którym uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych uczestniczyli w turnieju wiedzy. Uczniowie szkół podstawowych natomiast udali się na wycieczkę do Łazienek Królewskich.

W godzinach południowych rozpoczęliśmy zwiedzanie Muzeum Geologicznego z panią przewodnik, która po przedstawieniu ciekawostek z zakresu geologii, zainspirowała nas do dalszego zdobywania wiedzy.

Najbardziej emocjonująca była uroczystość rozdania nagród finałowych XVI edycji ogólnopolskiej i IX edycji polsko-litewskiej konkursu. Zdobyłem w nim V nagrodę, z czego się bardzo cieszę.