"Programmieren macht Spaß
- Radość z programowania"
- nauka programowania w języku niemieckim
Umiejętności programowania i komunikowania się w języku obcym są w dzisiejszych czasach bardzo cenione. Z tego też względu kładziemy duży nacisk na rozwój tych kompetencji. Realizujemy programy, które pozwalają poszerzyć i uatrakcyjnić naszą ofertę edukacyjną. Uczniowie klas I-III szkoły podstawowej uczestniczyli w projekcie "Programuje_my kielecki". Otrzymaliśmy zestawy klocków Lego, z których dzieci budowały i programowały roboty. Uczniowie klas starszych realizowali projekt "Mistrzowie Kodowania" i "Świętokrzyska Akademia Młodych Informatyków", w ramach których organizowane były akcje i konkursy wspierające naukę programowania. Jesteśmy jedną z 9 szkół w Polsce, która bierze udział w programie "PASCH - Szkoły Partnerzy Przyszłości". Dzięki temu otrzymujemy duże wsparcie w procesie nauczania języka niemieckiego. Uczniowie mają możliwość między innymi uczestniczyć w międzynarodowych projektach i stypendiach językowych w Niemczech.
Dbając o rozwój uczniów wciąż wdrażamy nowe metody i formy pracy. W tym roku szkolnym realizowana była innowacja pedagogiczna "Radość z programowania – Programmieren macht Spaß" łącząca naukę programowania i języka niemieckiego. Realizowana była na lekcjach informatyki, podczas których uczniowie programowali w niemieckojęzycznych środowiskach obiektowych Scratch oraz mBlock.
W aplikacjach tych programy buduje się w edytorze bloków funkcjonalnych. Wszystkie komendy zapisane są na bloczkach, które, w zależności od swojego przeznaczenia, mają różne kolory. Dzięki temu od ucznia wymagana była tylko pasywna znajomość słownictwa. Poza tym korzystając z bloku w danym kolorze, uczniowie spodziewali się określonej komendy i szybko domyślali się jej znaczenia. Język stał się zatem jedynie narzędziem, które wykorzystywali do wykonania określonych zadań. W ten sposób naturalnie i nieświadomie przyswajali nowe słownictwo używane nie tylko w codziennej komunikacji, ale również fachowe z dziedziny informatyki i matematyki.