Zajęcia dodatkowe

|
Lp. |
Dzień tygodnia |
Godzina |
Rodzaj zajęć |
Nauczyciel prowadzący |
|
1. |
Poniedziałek |
10.00-10.30 |
Język angielski |
Agnieszka Kalinowska |
|
2. |
Wtorek |
9.50-10.50 |
Logopedia |
Agnieszka Pakuła |
|
11.00-11.30 |
Język angielski |
Agnieszka Kalinowska |
||
|
3. |
Środa |
|
||
|
4. |
Czwartek |
10.00-10.30 |
Język angielski |
Agnieszka Kalinowska |
|
5. |
Piątek |
10.00-10.30 |
Język angielski |
Agnieszka Kalinowska |

Plan zajęć dodatkowych w grupie "SÓWKI"
Poniedziałek – integracja sensoryczna 10.00 – 10.30
Wtorek – język angielski 9.00 – 9.30
Środa – jęz. angielski 10.00 – 10.30;
logopedia – 10.30 – 11.00
Czwartek – język angielski 11.00 – 11.30
Piątek – język angielski 9.00 – 9.30;
zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne –10.30 – 11.00
![]()
|
Lp. |
Dzień tygodnia |
godzina |
rodzaj zajęć |
nauczyciel prowadzący |
|
1 |
Poniedziałek |
------------- |
---------- |
----------- |
|
2 |
Wtorek
|
10:10:30
|
angielski
|
Monika Firkowska |
|
10:30-11:00 |
religia |
Iwona Janiszewska |
||
|
12:00-12:30 |
Zajęcia korekcyjno -kompensacyjne |
Marlena Skroś |
||
|
3 |
Środa |
9:00-9:30
|
angielski
|
Monika Firkowska |
|
10:30-11:30 |
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Anita Adach |
||
|
11:30-12:00 |
religia |
Iwona Janiszewska |
||
|
4 |
czwartek |
10:00-10:30 |
angielski |
Monika Firkowska |
|
12:00-12:30 |
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne |
Marlena Skroś
|
||
|
5 |
Piątek |
9:00-9:30
|
angielski
|
Monika Firkowska |
|
10:45-11:45 |
logopedia |
Agnieszka Pakuła |

Logopedia - p. Małgorzata Ciszek, p. Milena Okoń-Galas,
p. Agnieszka Pakuła
Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń i zabaw, których celem jest rozbudzenie aktywności słownej dzieci oraz zwiększenie możliwości poprawnego i twórczego opanowania języka. W zajęciach stosowana jest logorytmika, która jest formą bardzo pozytywnego oddziaływania na sferę słuchową, słuchowo – ruchową i ruchową.
Nadrzędnym celem zajęć jest zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy dziecka oraz stymulowanie jego rozwoju w taki sposób, aby dziecko potrafiło prawidłowo porozumiewać się z otoczeniem. Ćwiczenia mające na celu eliminowanie dysfunkcji w komunikacji werbalnej, logopeda dobiera w sposób zróżnicowany i dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka.

Język angielski - p. Monika Firkowska, p. Agnieszka Kalinowska,
p. Monika Góral
Dzieci w czasie zajęć wprowadzane są w naturalne przyswajanie języka angielskiego poprzez zabawę. Przedszkolaki uczą się metodą TPR (reagowanie całym ciałem), audiolingwalną (nacisk położony na słuchanie, następnie na mówienie, początkowo powtarzane jak również samodzielne), audiowizualną (technika polegająca na wykorzystywaniu pomocy dydaktycznych, np. zabawek, kart obrazkowych, kart do historyjek, naklejek, nagrań piosenek, rymowanek, wyliczanek i krótkich dialogów) oraz na podstawie gier i zabaw dostosowanych do ich wieku (Action-based Approach).
Celem zajęć jest uwrażliwienie na język angielski poprzez osłuchanie dziecka z tym językiem oraz jego prawidłowym reagowaniem na język obcy. Podstawowe umiejętności, które można i należy rozwijać to rozumienie mowy (czyli słuchanie) i znajomość słownictwa, krótkich zwrotów (mówienie), stosując zabawy ruchowe, plastyczne i dramę. Zakłada się, że te sprawności staną się następnie bazą dla rozwoju umiejętności komunikacyjnych na tym i na następnych etapach edukacyjnych.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - p. Marlena Skroś
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizowane są dla dzieci z normą
intelektualną, ale nieharmonijnie rozwijające się. Mają na celu
stymulować ogólny rozwój dziecka, wyrównywać dysharmonie rozwojowe,
korygować zaburzone funkcje a tym samym poprzez różnego rodzaju
ćwiczenia i zadania ułatwić dziecku opanowanie umiejętności czytania i
pisania. Spotkania w ramach tych zajęć mają za zadanie również ułatwić
dzieciom opanowanie tych wiadomości, umiejętności, które są przewidziane
programem nauczania oraz rozbudzić zainteresowania i wyrobić właściwą
motywację do nauki.

Integracja sensoryczna - p. Anita Adach
Sensoryka dla Smyka to zajęcia ogólnorozwojowe dla najmodszych. Poprzez różne zabawy sensoryczne, które dostarczają różnorodnych bodźców zmysłowych, dzieci poznają świat i rozwijają zmysły. W trakcie zajęć mają okazję badać, eksplorować, wykorzystując przy tym zarówno zmysły wzroku, słuchu, dotyku, ale również smaku i zapachu oraz czucia ruchu.
Sensoryka dla Smyka to rozwojowa i sprawiająca wiele radości zabawa, podczas której dzieci mają okazję dotykać, ugniatać, przesypywać, poznawać, różnorodne struktury i faktury, a co ważne - brudzić się do woli!

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalne - społeczne
Psycholog
- p. Anita Adach
Wspomaganie rozwoju
- p. Iwona Kuś

Religia - p. Iwona Janiszewska