Aktualności



Ferie w przedszkolu

W drugim tygodniu ferii, podobnie jak w pierwszym, w naszym przedszkolu odbywało się wiele ciekawych zajęć i zabaw. 

Na ten czas zaplanowano i zrealizowano szereg zajęć integracyjnych, mających na celu zapewnienie kreatywnego i ciekawego spędzania ferii. Głównym ich celem była dobra zabawa, dzięki której na twarzach każdego przedszkolaka widać było uśmiech. 

Każdy dzień dostarczał dzieciom innych wrażeń, nikt się nie nudził. Nie zabrakło zajęć umysłowych, twórczych, plastycznych, kulinarnych, muzycznych, sportowych, badawczych, a także spacerów, zabaw na świeżym powietrzu i dokarmiania ptaków.



Wigilia w grupie "Jeżyki"

„Jest taki dzień, bardzo ciepły, choć grudniowy 
Dzień, zwykły dzień, w którym gasną wszelkie spory 
Jest taki dzień, w którym radość wita wszystkich
Dzień, który już każdy z nas zna od kołyski…”

Wigilia to najbardziej uroczysty i wzruszający wieczór w roku. Wieczór, który wyzwala w ludziach ich najlepsze uczucia. Dlatego w naszym przedszkolu przeżywamy go bardzo uroczyście. 22 grudnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane odświętnie. Była choinka, świece, pięknie przystrojone stoły… Wprowadzeni w odświętny nastrój wysłuchaliśmy fragmentu Pisma Świętego czytanego przez Panią katechetkę Iwonę Łyczek, a następnie złożyliśmy sobie świąteczne i noworoczne życzenia. Nie mogło zabraknąć białego opłatka, którym dzieliliśmy się z ogromnym wzruszeniem. Przy dźwiękach kolęd i pastorałek zasiedliśmy do stołów. W cudownej atmosferze Świąt Bożego Narodzenia rozmawialiśmy o świątecznych tradycjach, wigilijnych potrawach i oczywiście wspólnie kolędowaliśmy. Nie zabrakło także prezentów pod pachnącą lasem choinką, które dzieci rozpakowały z wielką radością. Dzieci nagrały również występ dla rodziców, w którym śpiewają kolędy i tańczą do świątecznych piosenek.

Takie podniosłe chwile nie tylko utrwalają dzieciom znajomość tradycji i świątecznych zwyczajów lecz, co najważniejsze, wzmacniają bliskie relacje. Bo przedszkole przecież to drugi dom, w którym nawiązujemy przyjaźnie, czujemy się dobrze i bezpiecznie.

„Jeżyki” życzą wszystkim Wesołych Spokojnych Świąt.



Spotkanie wigilijne w grupie "Wiewiórki"

„A gdy zabłyśnie gwiazda w błękitnej dalekości,
będziemy z sobą dzielić opłatek, chleb miłości” 

„Wiewiórki” brały aktywny udział w przygotowaniach do Świąt Bożego Narodzenia, poznały świąteczne tradycje, wspólnie zorganizowały i przeżyły piękną Wigilię. 

Jula przeczytała fragment Pisma Świętego mówiącego o narodzeniu Jezusa, a wszyscy podzielili się opłatkiem i złożyli sobie życzenia. Przy stole tradycyjnie zostało wolne miejsce dla niespodziewanego gościa, a gdy ten się pojawił, chętnie go do stołu  przyjęły. Od Pań Dyrektorek, Edyty i Justyny, „Wiewiórki” przyjęły świąteczne życzenia. 

Należy głośno powiedzieć, że „Wiewiórki” zrealizowały wszystkie zadania z kalendarza adwentowego.

Wszystkim życzymy pięknych świąt.



Wigilia w grupie „Sówki”

Czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia w naszej grupie zakończyliśmy wspólną wigilią. 

Dzieci w tym dniu kolędowały, dzieliły się opłatkiem, składały sobie życzenia oraz zjadły wspólny wigilijny poczęstunek. Oczywiście nie zabrakło małego prezentu pod lśniącą choinką, który dzieci rozpakowały z wielką radością. W przeddzień świętowania "Sówki" zrobiły sałatkę jarzynową, którą na wigilii ze smakiem wszyscy zjedli. 

Grupa Sówki życzy wszystkim
spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia.



Wigilia w grupie „Motylki”

22 grudnia, w świątecznej atmosferze, w grupie "Motylki" odbyło się tradycyjne spotkanie wigilijne. 

Tego dnia to dzieci nakrywały do świątecznego stołu, dzieliły się opłatkiem, składały sobie życzenia oraz wspólnie kolędowały.

Dzieci nagrały  również krótki występ dla rodziców, w którym tańczą do świątecznych piosenek i śpiewają kolędy. 

To był wyjątkowy dzień dla wszystkich.



Pieczenie pierników w grupie „Jeżyki’ 

Ojej, cóż za zapach,
cynamon, goździki,
coś mi się wydaje,
że ktoś upiekł pierniki. 

Święta tuż, tuż… Czas więc na pieczenie pierników. Dzisiaj w sali „Jeżyków” unosił się zapach korzennych przypraw.

Zgodnie z przedświąteczną tradycją, nasze przedszkolaki zamieniły się w doskonałych cukierników i zrobiły pyszne, pachnące, świąteczne pierniczki. Dzieci wałkowały ciasto i wykrawały pierniki różnych kształtów i wielkości przy pomocy foremek. Po upieczeniu pierników, przedszkolaki przystąpiły do dekorowania ich lukowymi pisakami i barwnymi posypkami, wykazując przy tym wielkie zaangażowanie, ale i zdolności plastyczne. 

Zabawa była znakomita! Świąteczne smakołyki wyglądały przepięknie, a w naszym przedszkolu zapachniało świętami...



Bożonarodzeniowe dekoracje w grupie „Jeżyki” 

W naszej grupie zrobiło się świątecznie i bajkowo… Przy kolędach, zapachu świerkowej choinki „Jeżyki” wykonywały dekoracje bożonarodzeniowe. Powstały piękne choinki, kartki świąteczne, bombki, szopki. Dzieci wykazały się kreatywnością i świetnie przy tym bawiły. Czas upłynął w świątecznej, miłej atmosferze.



Góra grosza w grupie „Jeżyki” 

Grupa „Jeżyki” po raz kolejny przystąpiła do ogólnopolskiej akcji „Góra grosza”. W tym roku, zbiórka grosików w ramach XXI edycji trwa od 26.10.2020 r. do 31.05.2021 r. Celem, na który zbierane są drobne monety, jest pomoc dzieciom, które wychowują się poza swoją rodziną – domach dziecka czy rodzinach zastępczych. Pośrednim, ale najważniejszym celem akcji jest działanie edukacyjne – pokazanie najmłodszym, jaką siłę stanowić może działanie dla dobra potrzebującym. Przedszkolaki „Jeżyki” nie zawiodą, każdy przynosi tyle, ile może – w myśl zasady „jeden grosz znaczy niewiele, ale góra grosza jest największa na świecie”.

Serdecznie dziękuję rodzicom i dzieciom za włączenie się do akcji „Góra grosza”... Pani Ela



Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia
w grupie „Motylki”

Ostatnie dwa tygodnie w grupie "Motylki" upłynęły na przygotowaniach do Świąt, śpiewaniu kolęd, rozmowach na temat tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych. 

Motylki piekły pierniczki, zgodnie z tradycją ubierały choinkę w sali, malowały bombki, przygotowały kartki z życzeniami dla rodziców, a w ostatnim dniu przed Wigilią przygotowały sałatkę jarzynową na świąteczny stół. 

Przed nimi już tylko zwieńczenie tych przygotowań, czyli Wigilia w przedszkolnej sali.



„Sówki” przygotowują się do Świąt Bożego Narodzenia.

Zaczęły od ubierania żywej, pachnącej lasem choinki, potem stroiły ją własnoręcznie wykonanymi ozdobami, takimi jak: łańcuchy z pasków papieru kolorowego, ozdoby z masy solnej i pawie oczka. Pachną u "Sówek" również pomarańcze ponabijane goździkami, pieczone pierniczki. Wspaniałe "Sówki" pracują solidnie i ozdobiły sobie również bobmki, które zawisną na ich domowych choinkach.



"Wiewiórki" kontynuują realizację zadań
z kalendarza adwentowego

Kolejne zadania z kalendarza adwentowego są już wykonane przez przedszkolaki.
Trzeci tydzień adwentu, trzeci tydzień zadań z naszego kalendarza zrealizowany w sali oraz w domu z rodzicami.
12.XII - Pomóżcie Rodzicom w świątecznych porządkach
13.XII - Zróbcie z Rodzicami szopkę betlejemską
14.XII - Wykonajcie świąteczne kartki dla najbliższych
15.XII - Zróbcie najdłuższy łańcuch z kolorowego papieru
16.XII - Nauczcie się jednej zwrotki kolędy
17.XII - Zróbcie  choinkę  z papieru i ozdóbcie  najpiękniej
18.XII - Świąteczne porządki  zaczynamy i salę pięknie sprzątamy
Na sobotę - 19.XII- Ubierzcie w domu choinkę i wspólnie śpiewajcie kolędy, na niedzielę - 20.XII- Zróbcie zabawną sesję zdjęciową pod choinką.


"Wiewiórki" pieką świąteczne pierniki

Miniony czwartek był dniem zajęć kulinarnych w grupie Wiewiórki. Dzieci odmierzały idodawały kolejne składniki, mieszały i wykrawały pierniczki o różnych kształtach. Umieszczały je na blaszce i piekły w przedszkolnej kuchni. Zapach pieczonych pierników wymieszał się z zapachem ozdabianych goździkami pomarańczy. Rozświetlona choinka, kolorowe stroiki, zapach pierników i pomarańczy oznaczają, że Boże Narodzenie tuż, tuż.


"Wiewiórki" wykonują świąteczne stroiki

Podczas nauki śpiewu kolędy "Przybieżeli do Betlejem Pasterze", dzieci robiły świąteczny stroik z kolorowego papieru. To kolejny element dekoracyjny sali Wiewiórek, dzięki któremu coraz bardziej czują zbliżające się Święta Bożego Narodzenia. To również przykład kolejnej kreatywnej  działalności dzieci przynoszący im wielką radość.


"Wiewiórki" przygotowują nakrycie stołu

Kulturalne spożywanie posiłków, zachowanie się przy stole oraz nakrywanie stołu to elementy savoir vivre, które Wiewiórki znają i starają się wcielić w codzienne działanie. W czasie zajęć posługiwały się sztućcami,  używały zastawy stołowej. "Jula, poproszę te ciasteczka" - można było usłyszeć. Dzieci wiedzą bowiem, że nie można sięgać po potrawę, która stoi daleko na stole, trzeba o nią poprosić kogoś, kto siedzi blisko niej. Taka zabaw,a to nauka praktycznego zachowania się w każdej okoliczności. 


Rozświetlenie choinki u "Wiewiórek"

Nadszedł czas świąteczny, radosny  czas, w którym wszyscy czekamy na  przyjście Dzieciątka Jezus, gdy czujemy zapach świąt w pomarańczach, pierniczkach i ubieranej choince.  
Wiewiórki przy śpiewie kolęd i pastorałek, ubrały swoją choinkę w kolorowe bombki, łańcuchy i inne świecidełka, rozświetliły ją, zaśpiewały i zatańczyły, a  pod choinką ułożyły wspólnie z rodzicami wykonane szopki bożonarodzeniowe. 
W sali zrobiło się już kolorowo, świątecznie i cieplutko.


Na folii aluminiowej malowane...

Antonio Vivaldi i jego utwór „Cztery pory roku – zima” był dla dzieci z grupy "Wiewiórki inspiracją do malowania białą farbą na folii aluminiowej. To kolejna metoda  plastyczna, jaką wykorzystały dzieci podczas zajęć artystycznych. Kolejne doświadczenie i oczekiwanie na efekty, a te okazały się bardzo ciekawe. 



 „Jeżyki” poznawały etapy powstawania swetra 

Dzieci wysłuchały wiersza pt. „Wełniany baranek”. Na podstawie wiersza „Jeżyki” starały się odpowiedzieć na pytanie: Czy wełna daje ciepło?, a następnie omówiły z panią Elą poszczególne etapy powstawania swetra na podstawie historyjki obrazkowej „Od owcy do swetra”. 

Dzieci poznały owczą wełnę. Niektóre próbowały robić na drutach. Nie zabrakło gimnastyki buzi podczas zabawy „Zagoń baranki do zagrody”. Natomiast w naszej pracy plastycznej nie odbyło się bez baranków i wełnianych swetrów.



„Wełniana historia” w grupie „Wiewiórki” 

Jak to z wełną bywa, trzeba jej dotknąć, przytulić się do kłębuszka i sprawdzić, jaki jest milutki. Potem można przejść do robótek ręcznych. „Wiewiórki” poznały różne rodzaje wełny, proces jej powstania i dowiedziały się, co można z wełny zrobić. Oglądały druty drewniane, metalowe, cienkie i grube, szydełko, poznały sposób posługiwania się nimi, po czym przystąpiły z ochotą do samodzielnej pracy. Nie było łatwo, ale radości było dużo.


Ubieranie świątecznej choinki w grupie „Jeżyki”

„Wczoraj rosłaś na polanie,
dzisiaj przyszłaś do nas,  
jakie miłe to spotkanie
choinko zielona..." 

Dnia 9 grudnia nasze przedszkolaki z grupy "Jeżyki" przypominały sobie tradycję ozdabiania świątecznego drzewka. Dzień ubierania choinki w przedszkolu jest dniem wyjątkowym. Dzieci z wielkim zaangażowaniem zawieszają ozdoby, a gdy nasze wspólne drzewko jest już ubrane wszyscy wiedzą, że święta są tuż, tuż…



"Wiewiórki" 
kontynuują realizację
zadań z kalendarza adwentowego.


Kreatywne zabawy „Jeżyków”

 Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki. Jak wiadomo, jedną z najskuteczniejszych form nauki jest ta która wykorzystuje element zabawy. 

Nasze zajęcia co dzień przepełnione są zabawą, kolorami  i stają się dla dzieci wspaniałą przygodą. W poszerzeniu wiedzy przedszkolaków pani Ela wykorzystuje rozmaite, przyciągające uwagę pomoce dydaktyczne, tak, aby jak najbardziej zainteresować i zaciekawić „Jeżyki”.



„Od kozy do solarów, czyli czym ogrzewamy nasze domy” 

Dzieci z grupy „Wiewiórki” zastanawiały się, jak to się dzieje, że mamy ciepło w sali. Poznały sposoby ogrzewania domów i samych siebie, gdy zmarzną na dworze. Wybrały się do ekologicznej, bo gazowej, kotłowni przedszkolnej, gdzie poznały jej wyposażenie. Podsumowały swoje aktywności wykonując górnicze czako i zatańczyły śląski taniec ludowy „Grozik”.



Mikołaj w grupie „Jeżyki”

 

„Usiądź z nami Mikołaju
Pewnie się zmęczyłeś.
Żeby nas odwiedzić dzisiaj,
Szmat drogi przebyłeś.
Na twój przyjazd przedszkolaki
Od dawna czekały
I dla ciebie upominki
Też przygotowały.
Teraz my Ci zaśpiewamy
I wierszyk powiemy
Jesteś naszym przyjacielem,
Wszyscy o tym wiemy”.


Długo oczekiwany gość wywołał uśmiech na twarzach „Jeżyków”. Miło spędzony czas uświetniły wspólne zdjęcia z Mikołajem.


W dniu 4 grudnia przedstawiciel z grupy „Jeżyków” wraz z wychowawcą i panem dyrektorem Czesławem Staciwą, wzięli udział w oficjalnym zapaleniu lampek na miejskiej choince w Końskich. 

Święty Mikołaj obdaroywał słodyczami, które przywiezione zostały dla naszych wszystkich przedszkolaków.



Witamy Cię drogi gościu nasz - Mikołaj u "Wiewiórek"

Do Wiewiórek przybył niecodzienny choć miły i oczekiwany  gość - Mikołaj. Przyniósł ze sobą powiew zimy i świąt, w sali zrobiło się miło i tajemniczo. Dzieci serdecznie przywitały gościa, zatańczyły z nim, zaśpiewały i czekały na to, co jest w czerwonym worku. Gdy nadeszła chwila, kiedy to Mikołaj sięgał po pierwszą paczkę, słychać było ... Ciekawe co tam jest? Radość z prezentów była duża, uśmiech dzieci był największą wdzięcznością. Do zobaczenia za rok Mikołaju.



Mikołajki w grupie "Sówki"

Do Przedszkola przybył długo oczekiwany gość, który wywołał uśmiech na twarzach przedszkolaków. Święty Mikołaj został gorąco zaproszony przez dzieci na specjalny fotel przygotowany dla gościa. 

Sówki zaśpiewały, zatańczyły i wyrecytowały wierszyk. Miło spędzony czas uświetniły wspólne zdjęcia oraz prezenty zakupione przez Radę Rodziców grupy, natomiast do sali trafiły nowe klocki ufundowane przez  Dyrekcję przedszkola. Jeżyki poczęstowały "Sówki" cukierkami. Dzieci z ogromną radością podziękowały za prezenty i zaprosiły św. Mikołaja za rok.



Pamiętajmy o małych przyjaciołach

Wiewiórki. jak przystało na dobrych przyjaciół zwierząt. założyły stołówkę dla swoich mniejszych przyjaciół - ptaków. Ale zanim to nastąpiło, rozmawiały z panią Małgosią o potrzebie dokarmiania zwierząt zimą, poznały nowe pojęcia - lizawka, paśnik. Ponieważ mróz szczypał w uszy po wyjściu na świeże powietrze, więc rozgrzewka była konieczna. Podczas organizowania stołówki, dzieci obserwowały klucz ptaków lecących nad ich głowami - może były to dzikie gęsi a może żurawie wracające z ciepłych krajów. Wiewiórki odwiedziły stołówkę, którą zorganizowały Sówki, oglądały oryginalne karmniki przez nich przygotowane. W sali dzieci obserwowały śnieg, porównywały ze szronem na produktach mrożonych, zabarwiały barwnikami spożywczymi i destylowały barwną wodę powstałą ze stopionego śniegu.



„Ćwir, Ćwir przedszkolaki!
Na waszą pomoc czekają ptaki…”

Tematem przewodnim w grupie „Jeżyki” były ptaki zimujące w Polsce. Dzieci zapoznały z nazwami tych ptaków, ich wyglądem oraz zwyczajami. Najważniejszą kwestią poruszaną na zajęciach było dokarmianie ptaków w trakcie zimy. Dlatego dnia 2grudnia przedszkolaki postanowiły pomóc ptaszkom, zawieszając karmik za oknem przedszkolnej sali i napełniając je ziarnami słonecznika. 

Honorowym gościem podczas wieszania karmika był leśnik Kamil Kubicki z Nadleśnictwa Barycz, który zapoznał dzieci z tym, co jest ulubionym przysmakiem gila, sikorki czy wróbla i przywiózł kule tłuszczowe dla naszych ptaków. Przedszkolaki podziękowały panu Kamilowi za ciekawą lekcję o lesie. Po powrocie do przedszkola „Jeżyki” wykonały piękne prace plastyczne.

Brawo „Jeżyki” tak trzymać!



"Wiewiórki" poznają liczbę 4

„Cztery - to liczba parzysta ?” Wiewiórki poznając cyfrę 4 bawiły się różnymi czapkami. Liczyły, przekładały, przymierzały i doszły do wniosku, że dwie pary tworzą liczbę 4. Dodawanie , odejmowanie na konkretach, nie stanowi problemu dla dzieci, niektóre liczą w pamięci. Na zakończenie zajęć, Wiewiórki zrobiły kolorowe czapki wykorzystując do tego różnorodne materiały.  W takich czapkach zima niestraszna.



"Wiewiórki" realizują zadania zawarte
w kalendarzu adwentowym.

Od wtorku, 1 grudnia, dzieci zaczęły wyciągać „cukierki” z zielonej choinki - kalendarza, codziennie jeden cukierek, odszukują odpowiednią cyfrę, odczytują zadanie i biorą się do pracy . „Zadzwońcie  do babci i dziadka i powiedzcie im coś miłego”, - pierwsze wykonane zadanie.

Drugie wykonane zadanie – „Przygotujcie list do Mikołaja”.

Trzecie wykonane zadanie – „Powiedz coś miłego trzem osobom”.

Czwarte wykonane zadanie – „Mikołaja przywitajcie, wesołą piosenkę zaśpiewajcie”.

Piąte i szóste zadanie - to zadania sobotnio-niedzielne do wykonania w domu „Święta Waszych Rodziców, oglądanie z rodzicami zdjęć z ich dzieciństwa”, „Czekając na Mikołaja, wspólnie z Rodziną zagrajcie w gry planszowe”.



"Sówki" eksperymentują

Ciepło-zimno, zabawy badawcze i poznawanie stanów skupienia materii, w tym wody. Kubek z jaką zawartością materii da się ścisnąć całkowicie, a z jaką tylko odrobinę? Czy chmurka w butelce to skroplona para wodna oraz w jakiej wodzie - gorącej czy zimnej, tusz rozpuszcza się szybciej? 

Tego doświadczały przedszkolaki z grupy "Sówki". Eksperymentowały również z powietrzem, dzięki czemu przekonały się, że jest nam ono niezbędne do życia. Dowiedziały się też skąd się bierze smog.



"Wiewiórki" robią  kalendarz  adwentowy

Nie lada wyzwanie miały dzieci z grupy Wiewiórki w ostatnim dniu listopada. Postanowiły zrobić kalendarz adwentowy i sumiennie realizować zawarte w nim zadania. Początki kalendarza sięgają 1851 r. Miał on wzmacniać radość  z oczekiwania na Boże Narodzenie. Zapalanie codziennie jednej świeczki, skreślanie jednej kreski narysowanej na drzwiach - w takiej formie były pierwsze kalendarze, obecnie najpopularniejsze są "słodkie kalendarze". 

Te i inne informacje dotyczące kalendarza adwentowego poznały dzieci, po czym przystąpiły do pracy. 

Każdy z 24 dni to zadanie do wykonania. Część zadań wykonają dzieci w sali, a te sobotnio - niedzielne, oczywiście w domu. 



"Sówki" poznają i dokarmiają ptaki

Przedszkolaki z grupy Sówki na zajęciach z dużym zainteresowaniem poznawały nazwy i cechy charakterystyczne ptaków pozostających u nas zimą. 

Dowiedziały się dużo o sposobach ich dokarmiania i samodzielnie przygotowały kule z ziaren zbóż, słonecznika i kaszy. W szkolnej ptasiej stołówce powiesiły także słoninkę dla sikorek. Podczas zimowych spacerów systematycznie dokarmiają ptaki.



Andrzejki w grupie "Motylki"

27 listopada przedszkolaki przeniosły się w świat magii i czarów.

 Dzieci za pomocą różnych wróżb próbowały poznać swoją przyszłość.

Było rzucanie monet do magicznej studni, przekłuwanie serduszek z ramionami przyszłych żon i mężów, ustawianie butów w rzędzie, losowanie karteczek z zawodami - kim będę w przyszłości oraz tradycyjne lanie wosku. A wszystko, oczywiście, z przymrużeniem oka.

Wróżby przeplatane były tańcami oraz poczęstunkiem przy suto zastawionym  smakołykami stole. 

Dzień  przyniósł przedszkolakom wiele radości i okazji do wspólnej zabawy.


Andrzejki w grupie „Sówki” 

Czary - mary działy się u Sówek z okazji Andrzejek. Ten dzień był dniem radosnych zabaw i wróżb, w których dzieci mogły poznać swoją bliższą i dalszą przyszłość. Nie zabrakło ustawiania bucików, przekłuwania serduszek z imionami, lania wosku, rzucania monetą do miski z wodą, losowania zawodów oraz słodkiego poczęstunku. Tańce hulańce przy muzyce dyskotekowej i w klimatycznie oswietlonej kolorowo sali, dopełniły całości wspaniałej zabawy. 



Andrzejki w grupie „Wiewiórki” 

„Hokus - pokus, czary - mary, niech się spełnią andrzejkowe czary”. Są różne sposoby, aby dowiedzieć się co czeka nas w przyszłości. Można pójść do wróżki, która ma czarnego kota i szklaną kulę, można zapytać cyganki, która wróży z kart. Można też wróżyć sobie samemu, ale trzeba zrobić to w czasie niezwykłym, w  czasie andrzejkowym. Wiewiórki wykorzystując do wróżb różnorodne przedmioty,  sprawdzały, co czeka je w przyszłości , jakie zawody będą wykonywać, kto pierwszy ożeni się i wyjdzie za mąż. Tajemnicza osoba - czarodziejka chyba, zawitała do grupy Wiewiórki i wspólnie z dziećmi uczestniczyła w  andrzejowej zabawie. 


Andrzejki w grupie „Jeżyki” 

„W przedszkolu zabawa
Andrzejek to czas.
Niech magia i wróżba
Królują wśród nas” 

27 listopada w grupie „Jeżyki” obchodziliśmy „Andrzejki”. „Jeżyki” w sposób wyjątkowy przygotowały się do tego magicznego dnia. Tajemnicze dekoracje sali, dzieci przebrane za wróżki, królewny, czarodziejów itp., przeniosły w krainę czarów i wróżb.

Poprzez zabawę przedszkolaki miały okazję przybliżyć się do tradycji i obrzędów ludowych. Przyszłość przepowiadana była na wiele sposobów: losowanie kolorowych karteczek, zabawa z butelkę, przekuwanie serc z imionami przyszłych sympatii „magiczne liczby”, wędrówka butów itp. Nie mogło zabraknąć również tradycyjnego lania wosku. Zachwycone dzieci przelewały wosk przez symboliczny klucz, który w/g tradycji zamyka i otwiera wszelkie tajemnice i sekrety.

Były również zabawy i tańce przy przebojach dziecięcych. Nie zabrakło przepysznego poczęstunku, za który dzieci dziękują rodzicom.



Zajęcia muzyczno – taneczne w grupie „Jeżyki” 

„Jeżyki” to grupa, która spontanicznie z zachwytem i radością reaguje na każde dźwięki muzyki. Intuicyjnie klaszczą, tupią, pobudzają się lub uspakajają, poważnieją i mówią o niej. Dzieci brały aktywny udział w zabawach muzyczno – tanecznych bawiąc się przy tym butami, kolorowymi kartkami. Prezentowały taniec „szewc” świetnie się przy tym bawiąc.

W tym wesołym pełnym muzyki dniu warto pamiętać, że każda przygoda z muzyką kształci nasze zmysły, rozwija wyobraźnię i warto czerpać jak najwięcej.



Twórcza praca w grupie „Jeżyki’ 

Praca w grupach na dzieci wpływa niezwykle pozytywnie, oprócz zdobywania wiedzy „Jeżyki” uczą się tolerancji życzliwości, szacunku wobec drugiej osoby, wzbogacają miedzy sobą więzi. W grupie wszystkie dzieci stanowią całość, wszyscy dążą do tego samego celu, nie ma mowy o rywalizacji. Ponadto podczas pracy grupowej „Jeżyki” uczą się przestrzegania określonych reguł.

A to zespołowa praca plastyczna „Historia pewnej kropelki wody”.



Różowe okulary, czyli  twórcze  działania Wiewiórek

Świece świecą, tęczowy most robią i w zaczarowany świat się przenoszą. A tam muzyka niezwykła, więc dzieci taniec magiczny tańczyły i wysoko w górę się unosiły. To one – Wiewiórki -  przez różowe okulary patrzą i świat w kolorowych barwach widzą.



Dzień Pluszowego Misia w grupie "Wiewiórki"

„Nie traktuj go jak maskotki, on jest kimś dużo  ważniejszym”. 

Pluszowy miś symbol szczęśliwego dzieciństwa. 25 listopada obchodzi swoje święto. Wszyscy lubimy, gdy w dniu urodzin ktoś o nas pamięta, złoży życzenia, odwiedzi nas. O urodzinach Pluszowego Misia pamiętały Wiewiórki, zorganizowały mu przyjęcie, na którym bardzo dobrze się bawiły. Kubuś Puchatek mówił że „Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić”. Wiewiórki uczą się myśleć logicznie, kojarzyć fakty i wysuwać wnioski, czego dały dowód rozwiązując misiowe  rebusy, sudoku, analizowały myśli Puchatka, wykonały misia z papierowych talerzyków.  STO LAT MISIU!



Święto Pluszowego Misia w grupie „Jeżyki’ 

25 listopada grupa „Jeżyki” obchodziła Światowy Dzień Pluszowego Misia. Głównym celem tego święta była chęć przypomnienia najważniejszych wartości jakimi jest miłość, przyjaźń, z którymi  łączy się pluszowy miś. Ten wspaniały, pełen uśmiechu dzień dzieci spędziły na wspólnych tańcach, zabawach i konkursach. Jedną z przeprowadzonych zabaw była zabawa „Głodny Misio” - zjadanie miodu. Ponadto przedszkolaki wykonały przepiękną misiową pracę plastyczno – techniczną. Na koniec dzieci otrzymały dyplom za aktywny udział z okazji Dnia Pluszowego Misia.



Dzień Pluszowego Misia w grupie "Sówki"

25 listopada świętowaliśmy Dzień Misia. Co prawda, dzieci nie mogły spędzić go ze swoimi misiami - przytulaskami, ale otrzymały zastępcze robione z miękkiej gąbki. Dzień pełen był atrakcji: poznanie historii Misia, tańce, gimnastyka, oglądanie prezentacji o misiach z różnych bajek, zagadki. Było również chodzenie tropami niedźwiedzia oraz szukanie go w książkach i atlasach, układanie puzzli i wiele innych.

 


Dzień Pluszowego Misia w grupie "Motylki"

25 listopada, przedszkolaki świętowały urodziny Pluszowego Misia. 

W tym roku był troszkę inny niż w poprzednich latach, bo dzieci ze względu na epidemię nie mogły przynieść z domu swojego ulubionego pluszaka. Ale i tak mogliśmy podziwiać ich misie, bo rodzice nadesłali zdjęcia dzieci z przytulankami.

"Motylki" obejrzały prezentację multimedialną zawierającą historią tego święta, poznały misie bajkowe i te prawdziwe, dzielnie wykonały konkurencje, by zdobyć medal i dyplom Przyjaciela PluszowegoMisia. 

Jak to na urodzinach, nie zabrakło również tortu, oczywiście  z miodem, odśpiewania STO LAT, tańców i laurek z wizerunkiem jubilata.



"Wiewiórki" kodują

Zapracowane, choć radosne Wiewiórki, w dzisiejszych działaniach inspirowały się szarą, jesienną muzyką. 

Szaruga jesienna za oknem ułatwiła dzieciom kodowanie, szyfrowanie i rozwiązywanie matematycznych problemów. Logiczne  myślenie, skupienie uwagi, a jednocześnie dobra zabawa to źródło sukcesu w działaniu. 



Aktywne zajęcia "Sówek"

Grupa "Sówki" wykorzystuje wolną halę sportową i uczestniczy w zajęciach, w których główną rolę odgrywały ćwiczenia z butelką wody, woreczkami, piłką oraz pokonaniem toru przeszkód. Celem zajęć jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, rozwijanie koordynacji ruchowej, uczenie zdrowej rywalizacji, zapewnienie harmonijnego rozwoju fizycznego dzieci.



Jesienne cyferki w grupie „Jeżyki” 

 Dzieci wzięły udział w zajęciach „Jesienne cyferki”. Przedszkolaki ozdabiały naturalnym materiałem przyrodniczym wybrane przez siebie cyferki: 1,2,3, poznając przy tym różnego rodzaju nasiona (słonecznika, kukurydzy). Z niewykorzystanych nasion, dodając tłuszcz, zrobimy kule dla ptaków zimujących w ogrodzie przedszkolnym.



Zabawy badawcze „Deszcz w słoiku” w grupie „Jeżyki” 

Przedszkolaki z grupy „Jeżyki” rozbudzały ciekawość oraz uczyły się prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków. Po wspólnych rozmowach na temat pogody jesienią, nadszedł czas na zabawę badawczą „Deszcz w słoiku”. Do eksperymentu użyliśmy pianki do golenia, wody, kolorowych barwników. Były również zabawy badawcze z wodą, olejem i kolorowymi barwnikami, „Jeżyki” z wielkim zaciekawieniem obserwowały zjawiska, dzięki którym „własnymi rękami” stworzyły kolorowy jesienny deszcz, deszczowe perełki czy efekt lampy z lawą – łączenie oleju z wodą.

Nauka przez zabawę to przyjemny sposób zdobywania wiedzy.



Cyfra 3 w roli głównej w grupie "Wiewiórki"

Aktywność Wiewiórek podczas zajęć pozwala  wzbogacać ich wiedzę, rozwijać myślenie i koordynację wzrokowo-ruchową oraz współdziałać w grupie. Podporządkowanie się grupie, aby wykonać zadanie szybko i prawidłowo, zależy od samego dziecka. Dlatego Wiewiórki często pracują  w zespołach, wybierają spośród siebie lidera i wykonują jego polecenia. 

W minionym tygodniu dzieci poznały cyfrę 3, jej zapis jako cyfry arabskiej i rzymskiej, określały jej parzystość i umieszczały ją  w ciągu liczbowym.



Bańki mydlane i inne eksperymenty "Wiewiórek"

Doświadczenia i eksperymentowanie należą do działań,         które dzieci wykonują bardzo chętnie i czekają na wynik. 

Wiewiórki eksperymentowały z płynem do naczyń, wodą, gliceryną i barwnikiem spożywczym. Robiły bańki, bawiły się nimi, malowały farbami plamę, która powstała na kartonie w wyniku dmuchania rurką w płyn. Mieszanie kolorów farb, powstawanie barw pochodnych, dzieci pięknie przedstawiły w swoich pracach.



Kreatywne zajęcia w grupie "Wiewiórki"

Co to jest wyobraźnia, czy można ją rozwijać? Są to pytania, na które "Wiewiórki" w swoich aktywnościach szukały odpowiedzi. Różnorodne działania pozwoliły dzieciom przedstawić ich zainteresowania, pasje, hobby, pozwoliły przedstawić samych siebie. Nie było łatwe stać się aktorem i w "telewizorze" swobodnie opowiedzieć o sobie. Trema paraliżowała spontaniczność i otwartość, ale uświadomiła dzieciom rzecz bardzo ważną - każdy człowiek powinien przezwyciężać tremę i rozwijać swoją wyobraźnię, aby lepiej rozumieć otaczając świat.



Kreatywne zabawy w grupie „Jeżyki’ 

„Jeżyki” na zajęciach „Małego Konstruktora” tworzyły przy pomocy materiałów, takich jak patyczki i plastelina, kompozycje przestrzenne i architektoniczne. Przedszkolaki budowały domki, zamki, wieże, gwiazdy, itp. Można było skorzystać z gotowych schematów, by połączyć patyczki wg wzoru. Po chwili zabawy z szablonami, dzieci zaczynały tworzyć swoje własne kompozycje. Dzieci, oprócz zabawy odwzorowywania oraz analizy i syntezy wzrokowej, wyobraźni, rozwijały także motorykę małą.



Zajęcia z programowania w grupie "Sówki"

W grupie Sówek zostały wprowadzone zajęcia z programowania. I chociaż nie każdy przedszkolak zostanie w przyszłości programistą, nauka logicznego myślenia, którą kształtuje kodowanie jest uniwersalną umiejętnością. Zajęcia z programowania od najmłodszych lat kształtują wrażliwość i pozwalają lepiej rozumieć otaczający nas świat. A świat komputerów jest częścią naszej codzienności. Warto, aby każdy przedszkolak poznał jej wartościową stronę. Nauka programowania to podobnie jak nauka języka – inwestycja w przyszłość młodego człowieka!



Kreatywne zajęcia w grupie "Sówki"

Twórcze Sówki rozwijały dziś swpją kreatywność plastyczną, która jest bardzo przydatna w życiu, gdyż dzięki niej rozszerzamy pomysłowość i zwiększamy swój potencjał twórczy. Ze zgromadzonych materiałów, które dzieci nazwały śmieciami, powstawały piękne prace. Dodając oczka, kolorowy papier, druciki kreatywne, przedszkolaki stworzyły stworki, gitarę, samochód, maskę, pieska, rakietę. Radość i duma rozpierała Sówki z własnoręcznie wykonanej pracy.



Przedszkolaki biorą udział w akcji
"Szkoła do hymnu"


10 listopada o symbolicznej godzinie 11:11 wszystkie nasze przedszkolaki uroczyście odśpiewały Mazurka Dąbrowskiego. 

Tym samym włączyliśmy się w ogólnopolską akcję „Szkoła do hymnu” zorganizowaną przez MEN.

Przedszkolaki nie zapomniały o odświętnych strojach, a wcześniej przygotowały biało-czerwone kotyliony. Tego dnia znalazł się również  czas na prace plastyczne i śpiew piosenek  o tematyce patriotycznej.

To był bardzo miły i uroczysty dzień.



„Wiewiórki” i „Jeżyki” przygotowują się
do Święta Niepodległości 

W połączonym składzie grupa „Wiewiórek” i „Jeżyków” przygotowywała się do Święta Niepodległości. Poznali znaczenie symboli narodowych, recytowali wiersz Władysława Bełzy pt. „Katechizm polskiego dziecka”. Ponadto współpracując rozwiązywali patriotyczne sudoku oraz tworzyli grę planszową ze specjalnymi polami na których ukryły się ćwiczenia gimnastyczne. Zarówno przygotowanie gry jak i sama rozgrywka przyniosła wiele radości. W ten sposób doskonaliliśmy umiejętności matematyczne, rozwijaliśmy motorykę dużą, pracowaliśmy nad przestrzeganiem ustalonych reguł. Przyjemne z pożytecznym :-)



Znam moją miejscowość –
zajęcia z edukacji patriotycznej w grupie
„Jeżyki”    
  

Znajomość nazwy swojej miejscowości, jej atrakcyjniejszych miejsc, znajomość swojego adresu to tylko niektóre zagadnienia, o których rozmawiały „Jeżyki”. Przedszkolaki rysowały swoją rodzinę, swój rodzinny dom. Oprócz tego oglądały zabytki Końskich na pocztówkach i rycinach książkowych, umiejscawiali też swoje miejsce na ziemi, na mapie Polski. Z wielkim zaangażowaniem wykonali herb Końskich z wykorzystaniem bibuły i plasteliny. Na zakończenie wykoły plakat przedstawiający miejscowości w których mieszkają. Dzieci świetnie się przy tym bawili, a efekt końcowy jest moim zdaniem bardzo ciekawy.                                           



„Jeżyki” w poszukiwaniu „Polskiej złotej jesieni”

 

„Jeżyki” uwielbiają spędzać aktywnie czas na świeżym powietrzu. Korzystając ze słonecznej pogody wybraliśmy się do przedszkolnego ogródka. Współpracując ze sobą, zbierały kolorowe jesienne liście aby stworzyć dla jeża na zimowe chłodne dni. Przedszkolaki biegały, obsypywały się liśćmi a także korzystały z pobliskiego placu zabaw. Był to czas beztroskiej, świetnej zabawy.




Zajęcia rytmiczno-taneczne z gumą sensoryczną
w grupie „Sówki”

Wspólne ćwiczenia
stają się dzięki gumie sensorycznej
świetną zabawą,
zbliżają do siebie dzieci,
a także rozwijają ich kondycję fizyczną.



Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek w grupie "Motylki"

5 listopada najmłodsze przedszkolaki świętowały Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. 

Tego dnia w przedszkolu pojawiły się księżniczki, Spider-many, koty oraz wielu innych bajkowych bohaterów.

Dzieci brały udział w różnych konkurencjach, sprawdzono ich znajomość bajek oraz sprawność ruchową. Znalazł się również czas na obejrzenie  prezentacji multimedialnej oraz bajki.

To był bardzo radosny i bajkowy dzień.



Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek w grupie Sówki

W tym dniu każdy przedszkolak przyszedł przebrany za swoją ulubioną postać z bajki. Wróżki i inne postacie przeniosły wszystkich do świata baśni. Dzieci brały udział w pokazie, czyli prezentacji swoich strojów, rozwiązywały zagadki, układały puzzle, rozpoznawały postacie, rekwizyty i tytuły bajek z których pochodzą. Przebierały groch i fasolę, bawiły się w zatrute jabłko, a także oglądały prezentację i skróty najpopularniejszych bajek. 

Na koniec otrzymały medal super znawca bajek. Ten magiczny dzień dostarczył nam wiele pozytywnych emocji.



„Kiedy zamilkniemy, przemówią kamienie”. 

Zbliża się dzień 1 Listopada - Wszystkich Świętych, dzień, kiedy wszyscy ludzie odwiedzają cmentarze, aby wspomnieć swoich bliskich zmarłych, znajomych, żołnierzy, którzy polegli broniąc naszej wolności. Dzięki nim mamy piękny kolorowy kraj, możemy uczyć się w nim i  bawić. Wiewiórki, w przeddzień tego wyjatkowego dnia, wybrały sie pod obelisk znajdujący się na placu szkoły, obelisk upamiętniający żołnierzy AK - patrona Zespołu Placówek Oświatowych w Stadnickiej Woli. Dzieci zapaliły świeczki, stanęły w chwili ciszy i chłonęły słowa wyryte na kamieniu. 


Wiewiórki poznają różne suszarki

Hełmowa, do suszenia prania, bezdotykowa i do suszenia owoców to suszarki, jakie Wiewiórki poznały i sprawdzały ich działanie podczas zajęć. Każda z nich suszy inne  rzeczy, ale każda z nich jest niezbędna w codziennym życiu. Tą, którą wykorzystujemy do suszenia owoców, grzybów, dzieci same sprawdziły w działaniu, gdy robiły pyszne suszki. Kroiły, układały, przekręcały na drugą stronę podczas suszenia i w końcu ze smakiem zajadały podczas drugiego śniadania. Były obawy przy suszeniu natki pietruszki, koperku, ale okazało się że można, udało się i pięknie w sali zapachniało.



Kapuściane czary mary w grupie "Wiewiórki"

Wiewiórki, kontynuując temat jesiennego zdrowia, na zajęciach plastycznych wykorzystały kapustę pekińską, aby namalować jesienne drzewo. Bardzo były ciekawe, jak też będzie wyglądać drzewo i z zapałem zabrały sie do działania. "Łoł, jakie piękne" - dało sie słyszeć od stolików, kiedy Wiewiórki zobaczyły na kartonach swoje drzewo. Ale to nie był koniec. Następny etap pracy to naklejanie ostrużyn z kredek  imitujących brązowe, zeschłe liście. Wyszły piękne prace, oryginalne, ciekawe, cieszące oko. 



Góra grosza w grupie "Wiewiórki"

 XXI edycja Góry Grosza rozpoczęła się 26 pażdziernika się i trwać będzie do 31 maja 2021 roku. To akcja zbierania pieniędzy dla dzieci potrzebujących pomocy materialnej organizowana w szkołach i przedszkolach w całej Polsce. W Górze Grosza każdy najdrobniejszy grosik ma wartość i moc. Do akcji, jak co roku, dołączyły dzieci z grupy Wiewiórki i już usypały górę którą codziennie powiększają, mają przy tym dużo zadowolenia z pomocy. 

BRAWO WIEWIÓRKI!



Jesienne zdrowie u "Wiewiórek"

W minionym tygodniu w grupie Wiewiórki dominował temat zdrowia i sposobów dbania o nie. Dzieci znalazły zdrowie w warzywach, owocach, w codziennym ruchu i korzystaniu ze świeżego powietrza. Same doszły do wniosku, że lepiej dbać o zdrowie, niż łykać antybiotyki i leżeć w łóżku. Jako podsumowanie tematu  Wiewiórki w  środę robiły sałatki  - owocową, warzywną i z rzodkiewką. Praca odbywała się w grupach z dużym zaangażowaniem i radością. Wspólna degustacja z gościem, panią Anitą, naszą psycholog, było zwieńczeniem aktywnych działań dzieci. 



"Wiewiórki" robią przetwory 

Przez cały tydzień w naszym przedszkolu roznosiły się różne zapachy, jednego dnia słodki, innego kwaśny. Dzieci chodziły ubrane w kolorowe fartuszki, czepki na głowach i każdego dnia, w każdej grupie, odbywały się zajęcia kulinarne. Wiewiórki w swojej aktywności oprócz sałatek robiły kompoty z owoców. Wszelkie przygotowania dzieci poczyniły same, poznały termin "pasteryzacja", degustowały zalewę, którą wlewały do słoików. Uatrakcyjniły swoją pracę tańcami. Oprócz kulinarnych, Wiewiórki miały  również inne zajęcia rozwijające ich umiejętności i kompetencje, których efektem są kolorowe owoce wydzierane z kolorowego papieru. Na uwagę zasługuje precyzja, z jaką dzieci wykonały jabłka, gruszki i śliwki i to, że pięknie posprzątały miejsce pracy.



"Sówki" robią kanapki

W tym tygodniu wspaniali mali kucharze robili kanapki. Zapach unosił się już na korytarzu, a w sali było kolorowo i smacznie. Własnoręcznie zrobione kanapki, na których były piękne buźki stworki znikały w mgnieniu oka. Sówki wiedzą, że owoce i warzywa to same witaminy. 

W minionym tygodniu odbyła się również degustacja zdrowego miodu oraz dżemu porzeczkowego. 

Co kryje w sobie ziemniak? Tego były ciekawe Sówki. Po odkryciu skrobi i dodaniu wody stworzyliśmy niezwykłą substancję. Każda zwykła ciecz pod wpływem nacisku łatwo się rozpływa na boki tak jak woda w wannie. Natomiast ciecz nienewtonowska pod wpływem nacisku zmienia swoje właściwości.



Zabawy w „Kodowanie” w grupie „Jeżyki’ 

    „Jeżyki” bardzo lubią bawić się w kodowanie na dywanie. Na ostatnich zajęciach z powodzeniem przedszkolaki przyswajały tajniki kodowania układając na macie kolorowe klocki czy obrazki z owocami. Dzieci mogły bawić się samodzielnie i w grupach. Mogły układać je na płaszczyźnie wg wzoru (kodu) , a także realizować własne pomysły. Zabawy w kodowanie wprowadzają dzieci w świat, który uczy logicznego ,myślenia, zdolności, koncentracji, współpracy, planowania i analizowania. Takie formy nauki stanowią dla przedszkolaków nieograniczone źródło radości i kreatywności.



"Motylki" robią zapasy na zimę

Najmłodsze przedszkolaki z dużym zaangażowaniem i zaciekawieniem przygotowały popularne w każdym domu przetwory na zimowe dni.

Jednego dnia Motylki ukisiły ogórki. Dzieci włożyły do słoików koper, czosnek oraz starannie ułożyły w nich ogórki. Wszystko zalały słoną wodą oraz zakreciły słoiki.

Kolejnego dnia kisiły kapustę, która, jak dowiedziały się  przedszkolaki, jest cennym źròdłem wielu witamin. Dzieci samodzielnie układały kolejne warstwy kapusty i marchewki w słoikach, przesypywały solą i mocno ugniatały, aż pojawi się sok.

Efektem były dwa słoiki  pełne ogórków oraz dwa słoiki kapusty, które będziemy degustować zimą.



Podsumowanie konkursu w grupie "Wiewiórki"

Ważnym wydarzeniem w grupie "Wiewiórki" była wizyta Dyrekcji Szkoły. Pan Dyrektor Czesław Staciwa wręczył Julii Lipnickiej nagrodę za uczestnictwo dziewczynki w konkursie plastycznym organizowanym przez MGOPS w Końskich pt. "Rodzina to miłość. Jakie inne wartości pielęgnuje Twoja rodzina?". 

Dla Julii jest to wielkie wyróżnienie i motywacja do kolejnych działań, a dla wszystkich dzieci zachęta do uczestnictwa w innych konkursach.



Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego w grupie „Jeżyki” 

 Został rozstrzygnięty konkurs plastyczny nt. „Rodzina to miłość. Jakie inne wartości pielęgnuje Twoja rodzina?”

W dniu 22.10.2020 r. zostały wręczone dzięciom nagrody rzeczowe przez Dyrektora  Pana Czesława Staciwę, który dziękował "Jeżykom" za piękne prace i za udział w konkursie.

Gratulujemy zwycięzcom. Brawo „Jeżyki” !!!


Suszenie jabłek i kiszenie kapusty w grupie „Jeżyki” 

Październik to czas robienia zapasów na zimę, suszenia grzybów, owoców, robienia dżemów, soków czy kiszenia kapusty, bez której trudno sobie wyobrazić tradycyjną kuchnię.

„Jeżyki” w dniach 21 – 22. 10.2020 r. na zajęciach poznawały sposoby suszenia jabłek. Dzieci samodzielnie tarły jabłka na cienkie plasterki i układały na sicie do suszenia. Po wysuszeniu odbyła się degustacja.

Następnie poszatkowaną kapustę i startą marchew włożyły do przygotowanych w tym celu słoików, dodawały sól, liść laurowy, nie zapomniały o dokładnym ugnieceniu w słoiku tak aż kapusta puściła sok. Dzieci wytrwale pracowały po czujnym okiem p. Eli. Na koniec słoiki zostały podpisane i umieszczone w kąciku przyrody, gdzie „Jeżyki” będą obserwować proces fermentacji. A gdy nadejdzie odpowiedni czas, spróbujemy. Mam nadzieję, że surówki z kiszonej kapusty będą chętniej spożywane przez dzieci.



"Motylki" robią sok

W diecie każdego przedszkolaka muszą być witaminy, a ich najlepszym źródłem są owoce i warzywa.

22 października z myślą o witaminkach, zdrowym odżywianiu "Motylki" zrobiły sok owocowo-marchewkowy.

Przed przystąpieniem do pracy dzieci starannie umyły owoce,marchewki oraz swoje rączki. Następnie maluszki kolejno podchodziły i samodzielnie wyciskały sok z owoców i marchewek.

Po pracy nadszedł najfajniejszy czas - degustacja.

Był to bardzo smaczny dzień.

 


"Motylki" zamieniają się w kucharzy

15 października najmłodsze przedszkolaki z grupy „Motylki” przygotowały zdrowe, pyszne kanapki z warzywami oraz owocowe szaszłyki. 

Przed przystąpieniem do pracy starannie umyły ręce, założyły fartuszki oraz dumne czapki „Małych Kucharzy” Samodzielnie smarowały pieczywo masłem, dobierały ulubione składniki, zarówno do kanapek, jak i do szaszłyków. 

Dzięki tego typu zajęciom dzieci kształcą w sobie odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwijają kreatywność i dbałość o higienę podczas spożywania posiłków. 

Okazało się, że dzieci bardzo lubią warzywa i owoce a najbardziej smakują im dania zrobione własnoręcznie. 



"Sówki" robią sok

Sówki w minionym tygodniu rozmawiały o darach jesieni: owocach, warzywach. Malowały drzewa owocowe, robiły mozaikę z dyni oraz wyciskały smaczny i zdrowy sok owocowo-warzywny, który cieszył się dużym zainteresowaniem i szybko zniknął. 

Tworzyły również stworki-potworki z warzyw i wykałaczek. Sówki to bardzo kreatywne dzieciaki.


"Jeżyki" poznają wartości odżywcze owoców i warzyw

Jesień to doskonały czas na owocowo – warzywne zbiory oraz kształtowanie u dzieci prawidłowych zasad odżywiania, W dniach od 12.10 - 16 października w sali "Jeżyków" pojawił się kącik pełen pachnących warzyw i owoców. Dzieci poznały ich nazwy, degustowały smaki, dowiadywały się jaki mają wpływ na nasze zdrowie i dlaczego powinniśmy je spożywać. Przedszkolaki wysłuchały szeregu opowiadań, wierszy oraz piosenek, a także wcieliły się w różne role teatralne (inscenizacja wiersza p/t „Rzepka”, „Urodziny Marchewki”, w których myślą przewodnią było uświadomienie, jak ważną rolę odgrywają owoce i warzywa w zdrowym stylu życia. W dniu owocowo warzywnym urządziliśmy wielką ucztę owocowo warzywną. Z przyniesionych warzyw robiły kanapki, a z owoców robiły sałatkę owocową (tarły marchewkę i jabłka).                                                                                                     „Jeżyki” wykonały wiele prac plastycznych odzwierciedlających zdobytą dotychczas wiedzę prozdrowotną a co najważniejsze, zajęciom tym towarzyszyły duże emocje, radość i fajna zabawa.



"Jeżyki" wzięły udział w konkursie

Grupa „Jeżyki” przystąpiła do konkursu plastycznego pod hasłem „Rodzina to miłość. Jakie inne wartości pielęgnuje Twoja rodzina”, organizowanego przez MGOPS w Końskich oraz Zespół Interdyscyplinarny d/s Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie. Celem konkursu jest:

·         promowanie wartości rodzinnych

·         zachęcanie do powielania dobrych wzorców

·         rozwijanie umiejętności wyrażania własnych uczuć i przekonań

·         budzenie wrażliwości twórczej wśród dzieci.

Zadaniem przedszkolaków było wykonanie samodzielnie prac plastycznych. W konkursie wzięło 9 dzieci. Powstały bardzo ciekawe i ładne prace. Czekamy teraz na ogłoszenie wyników konkursu.


Zajęcia taneczno-rytmiczne w grupie "Wiewiórki"

W grupie "Wiewiórki", oprócz zajęć obowiązkowych, wynikających z realizacji  podstawy programowej, realizowane są również zajęcia dodatkowe - zabawy rytmiczno-taneczne i kreatywne zabawy teatralne.  Realizowanie zajęć rytmicznych pozwoli rozbudzić u dzieci zamiłowanie do rytmicznego ruchu przy akompaniamencie muzyki lub śpiewu piosenki, rozwinąć pamięć muzyczną i ruchową oraz umiejętność uczenia się melodii, zapamiętywania rytmów i następstwa ruchów w powiązaniu z muzyką. Ćwiczenia rytmiczno-ruchowe mają przyczynić się do wykształcenia u dzieci dyscypliny, koncentracji, przystosowania się do pracy w zespole oraz wpłynąć korzystnie na rozwój uzdolnień muzycznych dziecka. Wiewiórki chętnie uczestniczą w zajęciach, bawią się nimi, rytmizują wiersze, śpiewają piosenki oraz tańczą wykorzystując różne przybory.



Zajęcia teatralne w grupie "Wiewiórki"

"Kreatywne zabawy teatralne" to kolejne zajęcia dodatkowe realizowane w grupie "Wiewiórki". W trakcie zajęć dzieci odkrywają  własne  możliwości i  uzdolnienia artystyczne, potrafią słuchać, tworzyć i wyrażać własne przeżycia, odczuwają radość i satysfakcję z pozytywnych efektów swoich działań. Bardzo ważnym celem zabaw teatralnych jest wyzwalanie u dzieci motywacji do pokonywania trudności w kontaktach z rówieśnikami. 

W tym tygodniu Wiewiórki w ramach zabaw teatralnych przedstawiły w swojej grupie teatrzyk sylwet na podstawie wiersza B. Formy "Przygotowania do zimy". Była widownia i mini scena, na której chętni aktorzy swobodnie i bez tremy manipulowali sylwetami. Jest to początek nowych, kreatywnych poczynań "Wiewióreczek". 



Sówki pokonują ścieżkę sensoryczną

Na co dzień dziecko nie ma możliwości stymulowania obszarów podeszwy stóp, ponieważ większość czasu spędza w obuwiu bądź skarpetach. 

By pobudzać receptory dotykowe znajdujące się w stopie lub dłoniach, "Sówki" pokonywały ścieżkę sensoryczną z różnego rodzaju faktur i elementów do pokonania. Takie ćwiczenia wpływają na sprawność motoryczną, równowagę i koordynację ruchową. Receptory w stopach pozwalają dziecku odkryć własne preferencje czuciowe i rozwijać różnicowanie dotykowe. 



„Motylki”, „Sówki”, „Jeżyki” i „Wiewiórki” sadzą dęby 

8 października, przedszkolaki gościły przedstawiciela Nadleśnictwa Barycz Pana Kamila Kubickiego. Spotkanie połączone było z lekcją poświęconą bezpieczeństwu w lesie: „Wycieczka do lasu, odpowiedni strój, plecak bezpiecznego turysty, czy zasady bezpiecznego przebywania z psem w lesie”. Pan Kamil Kubicki również przywiózł sadzonki dębów. Każda grupa z dużym zaangażowaniem wraz ze swoją wychowawczynią sadziła drzewka w pobliżu szkoły tworząc dębową aleję. Później będą podziwiać jak rosną. Sadzenie drzew przez dzieci jest dużo efektywniejsze, więc opiekę nad dębami dzieci potraktują poważnie. A mając blisko plac zabaw przedszkolaki przy okazji będą sprawdzać czy drzewek nie trzeba podlać. Zasadzony dąb to będzie ich pamiątka na lata.

W spotkaniu uczestniczyli też przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji w Końskich ze słynnym „Koziołkiem Spoko”, który wprowadził radosny nastrój. Policjanci udzielili przedszkolakom praktycznych porad związanych z bezpieczeństwem na drodze i rozdawali dzieciom odblaski.



Spotkanie "Wiewiórek" z leśnikiem i policjantem 

W czwartkowy, jesienny dzień dzieci z grupy „Wiewiórki”, wspólnie ze swoimi kolegami przedszkola, spotkały się z leśnikiem. Gość przypomniał dzieciom zasady zachowania w lesie i to, że las to płuca człowieka. Na zakończenie wizyty dzieci wspólnie z Panem Leśnikiem sadziły drzewa na placu szkoły. 

Koziołek Spoko - maskotka policji wraz funkcjonariuszami przypomnieli dzieciom zasady bezpiecznego poruszania się po ulicach. Dzień u „Wiewiórek” zakończył się wykonaniem z materiału ekologicznego drzew. 

Następnego dnia dzieci w grupach malowały farbami swoje drzewo jesienne.



Wiewiórki poznają literki i  bawią się nimi

We wtorkowych zajęciach „Wiewiórki” poznały pierwszą spółgłoskę - m, M jak most.  Zabawy ruchowe ze śpiewem, budowanie różnych mostów z klocków w grupach z liderem, poznawanie różnych rodzajów mostów, były wstępem do samego wprowadzania literki. Dzieci oznaczały  niebieskimi i czerwonymi „cegiełkami” samogłoski i spółgłoski, potrafią wyjaśnić  nazwę - samogłoska i spółgłoska. Podczas zabaw sensorycznych „Wiewiórki” bawiły się produktami spożywczymi, po czym poznane literki obsypywały, układały literę „m” ustawiając się w jej kształt, kolorowały ją kredkami. Zabawy sprawiły dzieciom dużo radości.



Pracowity tydzień u „Jeżyków” 

W „językowej” gromadce jesienny nastrój zapanował na dobre. Jesień to bardzo wyjątkowa, wdzięczna i kolorowa pora roku, która przynosi wiele darów z parku, lasu czy ogrodu. Dzieci rozpoznawały drzewa liściaste i iglaste. Tworzyły piękne prace plastyczne: „Pani Jesień” z wykorzystaniem naturalnych materiałów – liści „Jesienne drzewa” z wykorzystaniem kolorowych nakrętek, farby, makaronu, kolorowego papieru. Trzeba przyznać, że dzieci bardzo się starały a prace są wyjątkowo ciekawe i bardzo ładne. 

Miłym akcentem tygodnia było wykonanie przez dzieci „Skarpetkowego teatrzyku” - „Skarpetkowy rozweselacz” w ramach zajęć „Kreatywne zabawy teatralne”. „Jeżyki” wykazały się pomysłowością, kreatywnością i poczuciem humoru. Dzieci świetnie się bawiły.



Zajęcia plastyczno - techniczne w grupie Sówki

W piątek, 2 października, w ramach zajęć plastyczno-technicznych, twórcze Sówki poznawały barwy zimne i ciepłe oraz kolory podstawowe i pochodne. Z poznanych barw powstały piękne krajobrazy.



Dzień Chłopaka w grupie "Wiewiórki"

30 września z okazji Dnia Chłopaka, chłopcy z grupy Wiewiórki zdawali egzamin i zostali przyjęci do "KLUBU NIEZWYKLE UPRZEJMYCH CHŁOPCÓW - DŻENTELMENÓW". Egzamin obejmował odpowiedzi na pytanie dziewczynek "Jaki powinien być uprzejmy chłopak?", golenie drewnianymi  patyczkami  brody chłopców, zadanie "tak-nie", odpowiedzi na pytania dotyczące dobrych manier, konkurs - kto szybciej wypije sok, kalambury - rozpoznawanie tytułów bajek, przygotowanie przez chłopców  deseru z ciastoliny. Przerywnikami w zadaniach były tańce. Na zakończenie wesołego Dnia Chłopaka było złożenie przyrzeczenia, wręczenie przez dziewczynki prezentu swoim kolegom a także podarowanie słodziutkiego lizaczka każdej dziewczynce. Dzień był wesoły, pełen niespodzianek i dużej aktywności wszystkich dzieci.



Dzień Chłopaka w grupie Sówki

30 września to dzień wyjątkowy - to święto wszystkich chłopców.

Chłopcy, aby dostać od dziewczyn ODZNAKĘ SUPER CHŁOPAKA musieli się troszkę napracować i wykazać wiedzą. Pani Monika wraz z dziewczynkami przygotowała dla chłopców kilka zadań. Po zaprezentowaniu się naszych misterów podczas hip-hopowego tańca musieli wykazać się wiedzą ze znajomości marek samochodów, liczeniu sztang, a także wykonaniu różnych sprawności, m.in.: pompki, strzelanie piłką do bramki oraz slalom między pachołkami na czas. Po krótkiej naradzie dziewczynek z Panią, jednogłośnie przyznaliśmy wszystkich chłopcom Odznaki oraz prezenty, a dziewczynki od chłopców dostały kwiaty z balonów.



Dzień Chłopaka w grupie Motylki

W środę 30 września świętowaliśmy Dzień Chłopaka. 

Chłopcy musieli się trochę postarać - pokonać tor przeszkód, aby zdobyć odznakę super chłopaka, koronę oraz prezen, o który zadbali rodzice. Dziewczynki pomogły przygotować również poczęstunek dla kolegów.

Mali dżentelmeni nie zapomnieli także o swoich koleżankach i podarowali im w podziękowaniu lizaki.

To był bardzo radosny i pełen niespodzianek dzień. 



Dzień Chłopaka w grupie „Jeżyki’ 

„W tym dniu szczególnym – września trzydziestego.

Witamy serdecznie chłopaka każdego.

Dzisiaj Święto Wasze, dzień prezentów życzeń

innych przyjemności już nawet nie zliczę !” 

Nasi chłopcy z grupy „Jeżyki” w tym tygodniu, 30 września, obchodzili swoje święto „Dzień Chłopaka”.
Było mnóstwo zabawy, radości i rywalizacji w której wszyscy wygrali. Chłopcy musieli się wykazać wiedzą i wykonać zadania: rzucanie do celu, odgadywanie marek samochodów, wykonanie tańca „połamańca”, popychanie piłki między pachołkami. Wyczyny chłopców były przez jurorki punktowane i skrupulatnie zliczane. Dziewczynki wręczyły chłopcom upominki, laurki i dyplomy.                                                                      

Mamy nadzieję, że tym sprawiliśmy radość naszym chłopcom i z przyjemnością będziemy wspominać ten dzień.



 "Wiewiórki" szukają jesieni

W pogodny wrześniowy  dzień Wiewiórki wybrały się na  poszukiwanie Pani Jesieni. Ale gdzie jej szukać, gdzie się ukryła? - zastanawiały się dzieci. Na placu zabaw były, w brzozowym przedszkolnym  lasku szukały, pod krzaczkami też. I nic, nigdzie jej nie było. Jakie było zdumienie dzieci, gdy wróciły do swojej sali i zobaczyły kolorową, radosną Panią Jesień, którą serdecznie przywitały. Zaśpiewały jesienne piosenki i zaprosiły do pozostania na dłużej.



Dzień Przedszkolaka w grupie "Sówki"

W tym dniu w sposób szczególny świętowaliśmy z dziećmi to, że są super przedszkolakami. Tego dnia tańczyliśmy, śpiewaliśmy, braliśmy udział w konkursach, zabawach z chustą oraz ćwiczeniach na wspólnym powietrzu. Święto jest dobrą okazją, aby zwrócić uwagę innych osób na potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym.



Dzień Przedszkolaka w grupie "Wiewiórki"

„Hej maluchy, hej starszaki, swój dzień mają przedszkolaki”.

W miniony poniedziałek Wiewiórki, podobnie jak wszystkie przedszkolaki, miały swoje święto. Tańczyły, karmiły się wzajemnie z zakrytymi oczami, brały udział w różnych konkursach, składały ślubowanie i były pasowane na „Super Przedszkolaka”. Swoje talenty przedstawiły na czerwonym dywanie w programie „Mam talent”.  Dzień upłynął pod znakiem zabaw, radości i uśmiechu. Tego wszystkiego życzymy każdemu przedszkolakowi.



Dzień Przedszkolaka w grupie "Motylki"

21 września najmłodsze przedszkolaki uroczyście obchodziły Dzień Przedszkolaka. 

W tym dniu dzieci brały udział w grach i zabawach, które z każdym krokiem przybliżały ich do zdobycia medalu Super Przedszkolaka. "Motylki" bawiły się z chustą animacyjną, tańczyły przy ulubionej muzyce, znalazł się również czas na malowanie twarzy, kino z popcornem oraz pyszny poczęstunek.  

Wszystkim Przedszkolakom życzymy dużo dziecięcej radości oraz wielu pięknych chwil!



Dzień Przedszkolaka w grupie „Jeżyki” 

20 września -  to dzień ważny dla wszystkich przedszkolaków w całej Polsce, bo to Ogólnopolski Dzień Przedszkola .

„Jeżyki” świętowanie rozpoczęły w poniedziałek 21 września od nadmuchiwania kolorowych balonów, które przyczyniły się później do wspanialej zabawy. Dzieci brały  udział w konkurencjach sportowych i zabawach integracyjnych. Bawiliśmy się przy największych przebojach dla dzieci. W ogrodzie przedszkolnym „Jeżyki” robiły bańki mydlane i uczestniczyły w zabawach z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Radość i śmiech uczestników świadczyły o wspanialej zabawie. Na zakończenie dzieci otrzymały medale „Super Przedszkolaka”.  

Z okazji Dnia Przedszkolaka
życzę wszystkim dzieciom,
spełnienia marzeń, uśmiechu
na twarzy i cudownych przyjaciół.
Niech przygoda towarzyszy każdemu
Waszemu dniu, a zabawa
a zabawa dostarcza jak najwięcej radości!



Co słychać u "Wiewiórek?"

Kolejny tydzień wspólnej aktywności Wiewiórki mają za sobą. Tematem przewodnim był temat „Nasze przedszkole”. Wiele pozytywnych emocji dostarczyły dzieciom odgrywane przez nich  scenki dramowe, w których same dochodziły do wniosku, że dobre maniery obowiązują każdego i wszędzie, samodzielne rozwiązywanie konfliktów pozwala rozwiązywać najtrudniejsze sytuacje. Wiele osób dba o to, aby dzieci w przedszkolu czuły się bezpiecznie i zdrowo, aby wszystkie sprzęty i urządzenia pracowały bez problemu. Takimi osobami są pani intendentka Karolina, która zapewnia  smaczne i zdrowe posiłki, pani woźna Anita - pilnuje aby nikt niepożądany nie wszedł na teren szkoły, przedszkola. Natomiast pan konserwator Wiesiek czuwa, aby nie brakło prądu, aby woda nie ciekła z kranu. Pani Kasia - pedagog szkolna, wspólnie z dziećmi rozwiązuje konflikty, panuje nad ich  emocjami. Wszystkie te osoby Wiewiórki gościły w swojej sali słuchając ciekawostek dotyczących ich pracy, były w  ich miejscach pracy, oglądały z bliska różne przedmioty, np. imadło, kasetkę na pieniądze. Była to doskonała lekcja doradztwa zawodowego, poznawania różnych zawodów i szacunku dla ludzi ich wykonujących.



Co robią "Sówki"?

Sówki eksperymentują, tworzą, ćwiczą i stawiają hipotezy. 

Chodź nas było mało, pracowaliśmy cały tydzień pełną parą. Twórcze Sówki stworzyły na zajęciach makietę miasta wraz ze znakami drogowymi. Ćwiczyły sprawność jak policjanci pokonując tor przeszkód, uczyły się także o płynach różnej ciężkości i gęstości.



Wycieczka  „Jeżyków” na przejście dla pieszych 

W tym tygodniu przedszkolaki z grupy „Jeżyki” brały udział w zajęciach związanych z bezpieczeństwem na drodze, które miały na celu utrwalenie wiedzy dzieci na temat prawidłowego poruszania się po drodze.

Wiedzę o ruchu drogowym zdobytą na zajęciach postanowiliśmy zastosować w praktyce podczas wycieczki na przejście dla pieszych dnia 15 września w pobliże naszego przedszkola. Pani Ela przypomniała przedszkolakom, jak zachować się podczas wyjścia na wycieczkę (dla bezpieczeństwa wszyscy założyli kamizelki odblaskowe). W czasie przemarszu dzieci zwróciły szczególną uwagę na wybrane znaki drogowe, sposób oznakowanie przejścia dla pieszych, obserwowały też zachowanie pieszych i pojazdów oraz grupowo przechodzili na drugą stronę ulicy z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.  Przy drodze spotkaliśmy Pana Policjanta, który bardzo chętnie pokazał dzieciom samochód policyjny i opowiedział o swojej pracy. Po przyjściu do przedszkola dzieci wykonały pracę plastyczną „Znaki drogowe”.



Sensoryczne zabawy u „Motylków”

Przedszkolaki z najmłodszej grupy „Motylki” uwielbiają zajęcia z panią Anitką.

Sensoryka dla Smyka to zajęcia ogólnorozwojowe dla najmłodszych. Poprzez różne zabawy sensoryczne, które dostarczają różnorodnych bodźców zmysłowych, dzieci poznają świat i rozwijają zmysły. W trakcie zajęć mają okazję badać, ekspolorować wykorzystując przy tym zarówno zmysły wzroku, słuchu, dotyku, ale również smaku i zapachu oraz czucia ruchu. Sensoryka dla Smyka to rozwojowa i sprawiająca wiele radości zabawa, podczas której dzieci mają okazję dotykać, ugniatać, przesypywać, poznawać różnorodne struktury i faktury, a co ważne brudzić się do woli!



Witamy w nowym roku w grupie " Wiewiórki".

    Wiewiórki bardzo aktywnie spędziły pierwsze dni w przedszkolu, nowej grupie, z nowymi kolegami, koleżankami i panią Małgosią. Zapoznały się z nową salą, same ustaliły zasady funkcjonowania grupy "Wiewiórki", pracowały w swoich książeczkach. Dużo radości sprawiły dzieciom zabawy z emocjami, odgrywanie scenek, w których złościły się, uśmiechały do siebie. Lumenki - stworki wykonane przez dzieci rozświetlają ich salę. Przedszkolaki wykleiły własne skrzynie skarbów ze skarbów, które w sali ma Pani Małgosia.Zaglądały do tej skrzyni i były zdziwione, że takie dziwne te skarby: wykałaczki, wełna, wata, nasiona, lupa, folia aluminiowa, korki, płatki kosmetyczne, ale doszły do wniosku, że takie skarby w przedszkolu są potrzebne. Pobyt na świeżym powietrzu, obserwowanie jaskółek, ich gniazd pod dachem hali sportowej naszej szkoły i zabawy na nowym placu zabaw również sprawiły dzieciom  wiele radości. W trudnym czasie pandemii, gdy w sali nie ma przedmiotów nie dających się dezynfekować, Wiewiórki rozłożyły na podłodze piankowe  puzzle, które służą jako dywan i zrobiło się w sali cieplej.


Pierwsze wesołe zabawy „Jeżyków” na placu zabaw 

„Jeżyki” uwielbiają zabawy pod gołym niebem. 

Szaleństwa na świeżym powietrzu, na huśtawkach, zjeżdżalni, są świetną zabawą, ale także prawdziwą nauką. Plac zabaw jest dla dzieci miejscem codziennej zabawy podejmowanej indywidualnie lub wspólnie z rówieśnikami. Jest źródłem radości, relaksu, odpoczynku, nabywaniu wielu sprawności. Poprzez zabawę na placu zabaw ćwiczy wiele umiejętności, które przydadzą mu się przez wiele następnych lat. Tak więc korzystając z ładnej pogody „Jeżyki” bawiły się świetnie. Następnym razem będą się bawić już na nowo otwartym placu zabaw.



Jak "Sówki" spędziły pierwszy tydzień w przedszkolu?

Pierwszy tydzień w grupie Sówki minął aktywnie na placu zabaw i świeżym powietrzu, jak również z atrakcjami w sali. Dzieci bardzo szybko zaadaptowały się w grupie i świetnie się ze sobą czują. Wspólne zabawy i tańce dają wiele radości naszym przedszkolakom. W tym tygodniu wspominaliśmy wakacje, dzieci wykonywały portrety swoich kolegów i koleżanek z grupy, jak również swoich pań wychowawczyń.



Mamy nowy plac zabaw

Przedszkole w Stadnickiej Woli doczekało się nowego, pięknego placu zabaw. Dziecięcy raj powstał w ramach Budżetu Obywatelskiego "Przebudowa edukacyjnego przystanku rowerowego przy Zespole Placówek Oświatowych w Stadnickiej Woli". Zabawa jest integralną częścią rozwoju najmłodszych, a place zabaw miejscem, gdzie dzieci poszerzają swoje horyzonty, rozwijają umiejętności poznawcze, wyobraźnię i motorykę. Urządzenia są dużym wsparciem dydaktycznym dla nauczycieli – mogą poprzez eksperymenty przekazywać wiedzę w sposób ciekawy i angażujący. Przedszkolaki nie mogą się już doczekać zabaw na nowym placu zabaw.


ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2020/2021 W PRZEDSZKOLU

We wtorek, 1 września, przedszkolaki rozpoczną nowy rok szkolny.
Spotkania rodziców i dzieci z wychowawczyniami
odbędą się w auli szkolnej 
według poniższego harmonogramu:

  • godz. 11.00 - grupa "Wiewiórki" - wychowawczyni: p. Małgorzata Wiśniewska
  • godz. 11.30 - grupa "Jeżyki" - wychowawczyni: p. Elżbieta Dąbroś
  • godz. 12.00 - grupa "Sówki" - wychowawczynie: p. Monika Śliwak i p. Anna Ziółkowska
  • godz. 12.30 - grupa "Motylki" - wychowawczynie: p. Marlena Skroś i p. Katarzyna Cuper


Zwracamy się z prośbą o zachowanie zasad bezpieczeństwa.

W dniu rozpoczęcia roku szkolnego prosimy o korzystanie z WEJŚCIA NR 1.

Do szkoły z dzieckiem może wejść jeden opiekun.
Rodzic powinien mieć założoną maseczkę, zdezynfekować ręce przy wejściu do szkoły.

Prosimy również o zabranie długopisów.

20 sierpnia 2020 r.

Drodzy Rodzice

Dnia 24.08.2020 r. na drzwiach w przedsionku szkoły
zostaną wywieszone listy przedszkolaków (z podziałem na grupy)
przyjętych do Przedszkola Sowa na rok szkolny 2020/21
.