Plan dnia

Każdy dzień Państwa Dzieci w naszym przedszkolu jest zaplanowany. Jest czas na zabawę, posiłki oraz naukę i odpoczynek. Zapraszamy do zapoznania się z rozkładem dnia.


Grupa "MOTYLKI"


Godz. 8.00 – 8.30

Zabawy i gry ruchowe, zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, zajęcia wynikające z własnej aktywności dzieci, praca wyrównawcza, przygotowywanie pomocy dydaktycznych  do zajęć. 

Godz. 8.30 – 9.00

Czynności samoobsługowe, higieniczne przygotowujące do śniadania – śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku. 

Godz. 9.00- 10.30

Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczenie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka . Zajęcia dodatkowe wynikające z planu – język angielski, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne, logopedyczne

Godz. 10.30 – 10.45

Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań  dzieci rozwijające samodzielność, własną aktywność. 

Godz. 10.45 – 11.00

Czynności higieniczne, samoobsługowe przygotowujące do II śniadania, II śniadanie - kształtowanie nawyków kulturalnego spożywania posiłków. 

Godz. 11.15 – 12.15

Czynności samoobsługowe w szatni przygotowujące do wyjścia na świeże powietrze. Spacery, wycieczki pobyt dzieci na placu zabaw, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze- wykorzystywanie i tworzenie okazji do stymulowania rozwoju  wrażliwości oraz poznawanie wartości i norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego. 

Godz. 12.15 – 13.00

Przygotowanie do obiadu - czynności higieniczne.

Godz. 13.00 – 13.30

Obiad 

Godz. 13.30- 16.30

Zajęcia wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego, stymulowanie rozwoju dziecka podczas zabaw dydaktycznych, ruchowych, czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, obserwacja dzieci.

Od godziny 13:00  i 13.30 dzieci pozostają pod opieką drugiego nauczyciela w grupie łączonej (z grupą „Sówki”)


Grupa "SÓWKI"


Godz. 6.30 – 8.30

Schodzenie się dzieci do sali i zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

Godz. 8.30 – 9.00

Zabawy integracyjne w kole. Prace porządkowe, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-sanitarne.

Godz. 9.00 – 9.15

I śniadanie - doskonalenie kulturalnego zachowania się przy stole.

Godz. 9.15 – 9.30

Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe i zabawy inegrujące całą grupę.

Godz. 9.30 – 10.00

Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy organizowane przez nauczyciela. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddeechowe, słuchowe i gramatyczne. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, słuchanie utworów muzyki dziecięcej. Tworzenie róznorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających rozwojowi twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Zabawy dydaktyczne.

Godz. 10.00 – 10.30

Zajęcia dodatkowe wynikające z planu.

Godz. 10.30 – 11.00

Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci, rozwijające samodzielność, własną aktywność. Prace porządkowe.Przygotowanie do II śniadania.

Godz. 11.00 – 11.20

II śniadanie.

Godz. 11.20 – 12.20

Spacery, wycieczki, pobyt z dziećmi na placu zabaw, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze.

Godz. 12.20 – 13.00

Zabawy w sali. Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczo - sanitarne.

Godz. 13.00 – 13.20

Obiad, Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku.

Godz. 13.20 – 13.40

Relaksacja. Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych utworów literatury dziecięcej. 

Godz. 13.40 – 14.30

Praca indywidualna z dzieckiem, zabawy stolikowe: gry, puzzle, zabawy w kącikach zainteresowań.

Rozchodzenie się dzieci.


 


Grupa "JEŻYKI"

Godz. 7.30 – 8.00

Własna aktywność dzieci. Zabawy i gry, zabawy tematyczne i w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe.

Godz. 8.00 – 8.30

Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, czynności higieniczne przed I śniadaniem.

Godz. 8.30 – 9.00

I śniadanie

Godz. 9.00 - 10.00

Wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie dydaktyczne zajęć programowych z całą grupą

Godz. 10.00 – 10.50

Zabawy swobodne wynikające z zainteresować dzieci, zabawy organizowane przez nauczyciela, zajęcia dodatkowe według planu

Godz. 10.50 – 11.00

Czynności higieniczne przed II śniadaniem

Godz. 11.00 - 11.20

II śniadanie

Godz. 11.20 - 12.30

Zajęcia dodatkowe według planu. Zabawy na świeżym powietrzu i w sali.
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne

Godz. 12.30 – 13.00

Obiad.

Godz. 13.00 – 13.30

Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, słuchowisk i muzyki relaksacyjnej.

Godz. 13.30 – 14.30

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Zabawy dydaktyczne i ruchowe.

Godz. 14.30 –  16.30

Indywidualna praca z dziećmi. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Praca wyrównawcza.
Od godziny 14.30 grupa łączona z grupą "Wiewiórki", "Motylki", "Sówki"



Grupa "WIEWIÓRKI"


Godz. 7.30 – 9.00

Czynności opiekuńcze i organizacyjne. Własna aktywność dzieci. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne. Czynności higieniczne przed śniadaniem.

Godz. 9.00 - 9.30

I śniadanie.

Godz. 9.30 - 11.00

Wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Praca w grupach i małych zespołach. Twórcza aktywność dzieci. Zabawy organizowane i spontaniczne. Zajęcia języka angielskiego, religii.

Czynności higieniczne przed II śniadaniem.

Godz. 11.00 - 11.15

II śniadanie. Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania przy stole.

Godz. 11.15 - 13.00

Realizacja programów edukacyjnych i innowacyjnych.

Organizacja zajęć na świeżym powietrzu.

Czynności higieniczne przed obiadem.

Godz. 13.00 - 13.30

Obiad.

Godz. 13.30 - 14.00/14.30

Odpoczynek, słuchanie utworów literackich czytanych przez nauczycieli, muzyki relaksacyjnej. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, indywidualna praca z dziećmi. Zabawy swobodne.

. 

Od godziny 14:00/14.30 dzieci pozostają pod opieką drugiego nauczyciela
w grupie łączonej (z grupą „Jeżyki”)