Plan dnia
Każdy dzień Państwa Dzieci w naszym przedszkolu jest zaplanowany. Jest czas na zabawę, posiłki oraz naukę i odpoczynek. Zapraszamy do zapoznania się z rozkładem dnia.
Grupa "MOTYLKI"
Godz. 8.00 – 8.30
Zabawy i gry ruchowe, zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, zajęcia wynikające z własnej aktywności dzieci, praca wyrównawcza, przygotowywanie pomocy dydaktycznych do zajęć.
Godz. 8.30 – 9.00
Czynności samoobsługowe, higieniczne przygotowujące do śniadania – śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku.
Godz. 9.00- 10.30
Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczenie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka . Zajęcia dodatkowe wynikające z planu – język angielski, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne, logopedyczne
Godz. 10.30 – 10.45
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci rozwijające samodzielność, własną aktywność.
Godz. 10.45 – 11.00
Czynności higieniczne, samoobsługowe przygotowujące do II śniadania, II śniadanie - kształtowanie nawyków kulturalnego spożywania posiłków.
Godz. 11.15 – 12.15
Czynności samoobsługowe w szatni przygotowujące do wyjścia na świeże powietrze. Spacery, wycieczki pobyt dzieci na placu zabaw, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze- wykorzystywanie i tworzenie okazji do stymulowania rozwoju wrażliwości oraz poznawanie wartości i norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego.
Godz. 12.15 – 13.00
Przygotowanie do obiadu - czynności higieniczne.
Godz. 13.00 – 13.30
Obiad
Godz. 13.30- 16.30
Zajęcia wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego, stymulowanie rozwoju dziecka podczas zabaw dydaktycznych, ruchowych, czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, obserwacja dzieci.
Od godziny 13:00 i 13.30 dzieci pozostają pod opieką drugiego nauczyciela w grupie łączonej (z grupą „Sówki”)
Grupa "SÓWKI"
Godz. 6.30 – 8.30
Schodzenie się dzieci do sali i zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
Godz. 8.30 – 9.00
Zabawy integracyjne w kole. Prace porządkowe, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-sanitarne.
Godz. 9.00 – 9.15
I śniadanie - doskonalenie kulturalnego zachowania się przy stole.
Godz. 9.15 – 9.30
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe i zabawy inegrujące całą grupę.
Godz. 9.30 – 10.00
Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy organizowane przez nauczyciela. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddeechowe, słuchowe i gramatyczne. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, słuchanie utworów muzyki dziecięcej. Tworzenie róznorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających rozwojowi twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Zabawy dydaktyczne.
Godz. 10.00 – 10.30
Zajęcia dodatkowe wynikające z planu.
Godz. 10.30 – 11.00
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci, rozwijające samodzielność, własną aktywność. Prace porządkowe.Przygotowanie do II śniadania.
Godz. 11.00 – 11.20
II śniadanie.
Godz. 11.20 – 12.20
Spacery, wycieczki, pobyt z dziećmi na placu zabaw, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze.
Godz. 12.20 – 13.00
Zabawy w sali. Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczo - sanitarne.
Godz. 13.00 – 13.20
Obiad, Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku.
Godz. 13.20 – 13.40
Relaksacja. Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych utworów literatury dziecięcej.
Godz. 13.40 – 14.30
Praca indywidualna z dzieckiem, zabawy stolikowe: gry, puzzle, zabawy w kącikach zainteresowań.
Rozchodzenie się dzieci.
Grupa "JEŻYKI"
Godz. 7.30 – 8.00
Własna aktywność dzieci. Zabawy i gry, zabawy tematyczne i w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe.
Godz. 8.00 – 8.30
Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, czynności higieniczne przed I śniadaniem.
Godz. 8.30 – 9.00
I śniadanie
Godz. 9.00 - 10.00
Wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie dydaktyczne zajęć programowych z całą grupą
Godz. 10.00 – 10.50
Zabawy
swobodne wynikające z zainteresować dzieci, zabawy organizowane przez nauczyciela, zajęcia
dodatkowe według planu
Godz. 10.50 – 11.00
Czynności
higieniczne przed II śniadaniem
Godz. 11.00 - 11.20
II śniadanie
Godz. 11.20 - 12.30
Zajęcia dodatkowe według planu. Zabawy na świeżym
powietrzu i w sali.
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne
Godz. 12.30 – 13.00
Obiad.
Godz. 13.00 – 13.30
Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, słuchowisk i muzyki relaksacyjnej.
Godz. 13.30 – 14.30
Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Zabawy dydaktyczne i ruchowe.
Godz. 14.30 – 16.30
Indywidualna praca z dziećmi. Zabawy podejmowane
z inicjatywy dzieci. Praca wyrównawcza.
Od godziny 14.30 grupa łączona z grupą "Wiewiórki", "Motylki", "Sówki"
Grupa "WIEWIÓRKI"
Godz. 7.30 – 9.00
Czynności opiekuńcze i organizacyjne. Własna aktywność dzieci. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne. Czynności higieniczne przed śniadaniem.
Godz. 9.00 - 9.30
I śniadanie.
Godz. 9.30 - 11.00
Wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Praca w grupach i małych zespołach. Twórcza aktywność dzieci. Zabawy organizowane i spontaniczne. Zajęcia języka angielskiego, religii.
Czynności higieniczne przed II śniadaniem.Godz. 11.00 - 11.15
II śniadanie. Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania przy stole.
Godz. 11.15 - 13.00
Realizacja programów edukacyjnych i innowacyjnych.
Organizacja zajęć na świeżym powietrzu.
Czynności higieniczne przed obiadem.Godz. 13.00 - 13.30
Obiad.
Godz. 13.30 - 14.00/14.30
Odpoczynek, słuchanie utworów literackich czytanych przez nauczycieli, muzyki relaksacyjnej. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, indywidualna praca z dziećmi. Zabawy swobodne.
.
Od godziny 14:00/14.30 dzieci pozostają pod opieką drugiego nauczyciela
w grupie łączonej (z grupą „Jeżyki”)