Programy i projekty w naszym przedszkolu



Innowacja pedagogiczna ,,Czuciaki” 

Wszystkie grupy przedszkolne

OPIS INNOWACJI

„Czuciaki z Krainy Emocji” to innowacja pedagogiczna o charakterze psychoedukacyjnym. Jej celem jest wspieranie rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci poprzez wykorzystanie bajek, muzyki, zabaw oraz działań artystycznych.

Dzieci poznają Czuciaki – postacie symbolizujące wybrane emocje takie jak radość (Śmieszka), smutek (Markotek), zdziwienie (Pan Łał), złość (Gniewek), strach (Bojek), znudzenie (Nudek), dumę (Brawojka), zazdrość (Pan Zielonek), wstyd (Tremek), wstręt (Pan Ble), współczucie (Empatek). Każda z postaci zamieszkuje inną wyspę w Krainie Emocji, a ich spotkania z bohaterami bajek służą jako punkt wyjścia do rozmów, aktywności i wspólnych doświadczeń emocjonalnych.

 

Cel główny innowacji:
• rozwijanie kompetencji emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym

Cele szczegółowe:
• nauka rozpoznawania i nazywania emocji własnych i innych;

• stwarzanie okazji do swobodnego wypowiadania się na temat uczuć i stanów emocjonalnych;
• zrozumienie, że wszystkie emocje są potrzebne i naturalne;
• oswajanie się z trudnymi emocjami poprzez działania twórcze i zabawowe;
• nauka sposobów radzenia sobie z emocjami i ich regulowania;
• rozwijanie empatii wobec siebie i innych;
• budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych;
• wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego;
• integracja dzieci poprzez wspólne działania artystyczne i ruchowe.



Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna moc bajek”

Grupa: Motylki

I. Krótki opis Projektu

„Dawno, dawno temu, za siedmioma górami za siedmioma lasami…”, - zapewne

wszyscy pamiętamy te słowa, napawające radością i ciekawością, za nimi, bowiem zawsze kryła się fascynująca opowieść. Niezmiennie wiadomo, iż bajki były od zawsze sposobem na przekazywanie dzieciom wiedzy i zasad moralnych.     

 Wspólne czytanie bajek z dorosłymi wywiera duży wpływ na rozwój małego człowieka. Bajki pomagają dziecku poznawać i nazywać własne emocje oraz podpowiadaćsposoby radzenia sobie z nimi. Odpowiednio dobrana literatura dziecięca wzbogaca wiedzę, rozwija intelekt, jest źródłem rozrywki i zabawy. 



,,Mali Wielcy Odkrywcy" –program edukacyjny 

Grupa: Wiewiórki

Mali Wielcy Odkrywcy powstał z myślą o promowaniu edukacji poprzez zachęcanie dzieci do samodzielnego przeprowadzania doświadczeń i odkrywania świata. Jego celem jest rozbudzenie ciekawości, zainteresowanie nauką oraz pokazanie, że poznawanie otoczenia może być fascynującą przygodą.
Zajęcia w ramach programu są pełne eksperymentów, praktycznych obserwacji i naukowych ciekawostek - wszystko po to, by nauka była dla dzieci radością i zabawą.



"Magiczna Kraina Liter" –projekt edukacyjny 

Grupa: Wiewiórki

Opis projektu edukacyjnego:

Dzieci przenoszą się do Magicznej Krainy Liter, w której każda litera jest postacią mieszkającą w swoim bajkowym domku. Na zajęciach odwiedzają kolejne „krainy literowe” – poznają literę, jej dźwięk, ulubione słowa, a także rozwiązują zagadki i wykonują zadania plastyczne oraz ruchowe.

Cel główny:

Wprowadzenie dzieci w świat liter i czytania poprzez zabawę fabularną, polisensoryczne działania i twórcze zadania.

Cele szczegółowe:

  • Rozwijanie świadomości fonologicznej i głoskowej.
  • Rozpoznawanie i utrwalanie liter alfabetu.
  • Tworzenie prostych sylab i wyrazów.
  • Rozwijanie spostrzegawczości, pamięci i koncentracji.
  • Budowanie pozytywnego nastawienia do nauki czytania.



Projekt edykacyjny pt. „Kreatywna Matematyka” 

Grupa: Wiewiórki

           

Założenia innowacji pedagogicznej „Kreatywna Matematyka” :

Cele projektu edukacyjnego:

Głównym celem projektu edykucayjnego „Kreatywna Matematyka” jest pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.

Cele szczegółowe:

- Rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych,

-Sensoryczna nauka matematyki,

-Rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,

-Zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym,

-Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,

-Usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej,

- Aktywizacja i integracja grupy,

- Kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.